woensdag 21 september 2011

Haar

Dat we er een van twee hebben, die regelmatig z'n coupe probeert te verfraaien door er een danoontje in te smeren..allá, leeftijdsadequaat zullen we maar zeggen. Maar we hebben er ook een van tien. Bijna elf. Die vertoont weer ander leeftijdsadequaat gedrag. Vandaag waren het "eenvoudige schoonheidsmiddeltjes". Haar vriendinnetje had een boek waarin "echt mam, supersimpel" recepten stonden waarmee handen, voeten en haren behandeld kunnen worden. "Mogen we dan wel die citroenen van de fruitschaal gebruiken?" vroeg vriendin. Natuurlijk mocht dat. Ik heb ze daar namelijk niet neergelegd.
Nadat er nog even werd gevraagd of mijn olijfolie wel plantaardig was (wat leren ze toch op school..) werd er druk gerotzooid in de keuken.
Vanavond moesten er twee bakjes mee onder de douche. Een bakje werd retour gezonden: of dat even in de magnetron mocht want het was zo koud. Het was haarglansmiddel. Met citroensap. En velletjes. Van de citroen. Na twintig minuten uitspoelen kwam dochterlief tamelijk wanhopig beneden: die velletjes wilden er niet uit. "Hoop conditioner erin en kammen" Als het bij luizen werkt moet het toch zeker bij citroenvelletjes werken dacht ik zo.
Tien minuten later was het gepiept. "M'n haar glanst wel erg mooi hè"
Ja. Haar haar glanst. Prachtig. Altijd.
Ook zonder citroen-met-velletjes, ook zonder een hoop conditioner. Da's ook leeftijdsadequaat denk ik.
Ik ben niet zo bang voor een herhaling.
Alhoewel..zou ik zelf....
Eens kijken of er nog citroenen op de fruitschaal liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten